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venerdì 21 marzo 2014

GAGA - LINGUAGGIO DI OHAD NAHARIN ogni 3 mesi a TORINO


GAGA - il linguaggio corporeo di OHAD NAHARIN
every three months in NOD - Turin
ogni tre mesi alla NOD 

11-12-13 OTTOBRE 2013
24-25-26 GENNAIO

25/27 APRILE
20/22 GIUGNO

Gaga – Ohad Naharin’s Movement Language

Gaga è un nuovo modo di acquisire conoscenza e consapevolezza di sè attraverso il corpo.
Gaga fornisce un quadro di riferimento per scoprire e rafforzare il corpo e aggiunge flessibilità , resistenza, agilità alleggerendo i sensi e l'immaginazione.
Gaga accresce la consapevolezza delle debolezze fisiche, risveglia zone intorpidite, espone fissazioni fisiche, e offre modi per la loro eliminazione. Il lavoro migliora il movimento istintivo e collega movimento conscio e inconscio, e permette per un'esperienza di libertà e piacere in modo semplice, in uno spazio piacevole, in abiti comodi, accompagnati da musica, ognuno con se stesso e con gli altri.
"Ci colleghiamo al senso dell'infinita possibilità del nostro corpo. Noi esploriamo movimento multidimensionale, ci godiamo la sensazione di bruciore nei nostri muscoli, siamo pronti a scattare, siamo consapevoli della nostra forza e qualche volta la usiamo. Cambiamo le nostre abitudini di movimento trovandone di nuove. Noi andiamo oltre i nostri limiti familiari. Siamo in grado di essere calmi e pronti allo stesso tempo" Ohad Naharin.
Nel suo lavoro di coreografo, Naharin ha sviluppato un personale metodo, "Gaga", che favorisce l'acquisizione della consapevolezza di sé attraverso il corpo. Divenuto il principale strumento di training della compagnia, questo linguaggio del movimento" oggi è condiviso con tutto il pubblico in classi aperte organizzate al Suzanne Dellal Centre di Tel Aviv, sede della compagnia.
"I suoi ballerini non provano di fronte a uno specchio. Ciò consente loro di allontanarsi da autocritica e si sentono dall'interno del movimento"

The language of Gaga originated from the belief in the healing, dynamic, ever-changing power of movement.
Gaga has two tracks:

  1. Gaga/dancers, which is the daily training of Batsheva Dance Company members, now taught also for other dancers in Israel and abroad
  2. Gaga/people, open to the public and available for anyone at any age, without the necessity of previous experience
Gaga is a movement language which Ohad Naharin developed over the course of many years and which is applied in daily practice and exercises by the Batsheva Dance Company members. The Gaga/people track was developed for everyone and at every age, and it is studied by an increasing number of people at the Suzanne Dellal Centre, in Jerusalem, and in other locations in Israel, New York, San Francisco, London, Belgium, and around the world.
“Gaga challenges multi-layer tasks.
We are aware of the connection between effort and pleasure,  we are aware of the distance between our body parts, we are aware of the friction between flesh and bones, we sense the weight of our body parts, yet, our form is not shaped by gravity . . . We are aware of where we hold unnecessary tension, we let go only to bring life and efficient movement to where we let go . . . We are turning on the volume of  listening to our body, we appreciate small gestures, we are measuring and playing with the texture of our flesh and skin, we might be silly, we can laugh at ourselves.  We connect to the sense of “plenty
of time,” especially when we move fast, we learn to love our sweat, we discover our passion to move and connect it to effort, we discover both the animal we are and the power of our imagination.  We are “body builders with a soft spine.”

We learn to appreciate understatement and exaggeration, we become more delicate and we recognize the importance of the flow of energy and information through our body in all directions.  We learn to apply our force in an efficient way and we learn to use “other” forces.
We discover the advantage of soft flesh and sensitive hands,  we learn to connect to groove even when there is no music.
We are aware of people in the room and we realize that we are not in the center of it all. We become more aware of our form since we never look at ourselves in a mirror; there are no mirrors.  We connect to the sense of the endlessness of possibilities.  Yielding is constant while we are ready to snap . . .
We explore multi-dimensional movement, we enjoy the burning sensation in our muscles,  we are aware of our explosive power and sometimes we use it.  We change our movement habits by finding new ones, we can be calm and alert at once.
We become available . . .”
-Ohad Naharin

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